Zet de aarde op 1

Opdrachtgever: WNF Nederland

Geven we de aarde op of geven we de aarde door?

De boodschap van de campagnevideo wijkt af van eerdere campagnes van het Wereld Natuur Fonds. Er is bewust gekozen om niet alleen de schoonheid van de natuur te laten zien, maar ook de onomkeerbare gevolgen als de mensheid in dit tempo doorgaat met vernietigen. De kijker krijgt de keus Geven we de aarde op of geven we de aarde door? In de video staan drie bedreigde diersoorten en hun urgente bedreigingen centraal: berggorilla’s en ontbossing, ijsberen en smeltend zeeijs en tijgers en stroperij. De campagnevideo is vanaf 1 december op de Nederlandse tv te zien en eindigt vlak na de Klimaattop op 16 december.

Zet met ons de aarde op 1 en word hier donateur van het Wereld Natuur Fonds.

Artiesten zetten Aarde op 1
De campagne eindigt op 16 december meteen wervelende televisieshow ‘Zet de aarde op 1’, die vanaf 21:30 live wordt uitgezonden op NPO1. Samen met AVROTROS en een twintigtal betrokken artiesten vragen we alle Nederlanders om de ‘Aarde op 1’ te zetten en het werk van de natuurbeschermingsorganisatie te steunen. De artiestenteams schrijven speciaal voor deze avond samen met bevriende artiesten een lied. Ze laten zich hiervoor inspireren door een bedreigd dier en de belangrijkste gevaren voor hun leefgebied. Presentatie van de televisieshow is in handen van Frits Sissing.